آسیب‌های احتمالی در ورزش تنیس | آکادمی تنیس شاهین
arrow

آسیب‌های احتمالی در ورزش تنیس


برای بازی در ورزش تنیس باید نکاتی را رعایت کنید تا به هنگام بازی به مشکل برخورد نکنید و از بازی خود لذت ببرید. در بازی تنیس، تنیسور به دلیل فعالیت بالایی که دارد باید قدرت بین عضلات و مفاصل خوبی داشته باشد تا بتواند به موقع و در صورت نیاز عکس العمل سریعی از خود نشان دهد. بیشتر آسیب‌هایی که در تنیس بوجود می‌آید ممکن است عضلانی یا مفصلی باشند که این آسیب‌ها به دلیل عدم آمادگی جسمانی تنیسور بوجود می‌آید.
از جمله این آسیب‌ها شامل:
– گرفتگی و ملتهب شدن عضلات پا هنگام دویدن
– گرفتن شانه‌های تنیسور
– سندروم کانال کارپ در اثر اشتباه گرفتن راکت در دست در ناحیه مچ دست
– کمردرد
– پیچ خوردگی پا
– ضرب دیدگی تاندون‌‎هخای کشکک زانو(تاندونیت)

نکاتی که باید به آنها توجه کنیم

۱- کفش مناسبی انتخاب کنیم به این معنا که کفشی که پایمان می‌کنیم داخل آن کمی برجسته باشد تا قوس پای شما را حمایت کند و شما برای دویدن و پریدن با آن مشکلی نداشته باشید و شما را اذیت نکند.
راهنمای انتخاب کفش تنیس
۲- راکت خوبی را با راهنمایی مربی خود تهیه کنید تا در حمل و تکان دادن آن به مشکل برخورد نکنید.
راهنمای انتخاب راکت تنیس
۳- قبل از انجام ورزش بدن خود را حرکات کششی گرم کنید تا بهنگام بازی دچار مشکل نشوید.
۴- در هنگام زدن سرویس بدنتان را بیش از اندازه خم نکنید تا از ناحیه کمر و ستون فقرات دچار مشکل نشوید.
۵- برای انجام ضربه زدن و پاسخگویی لازم نیست حتما روی پنجه‎‎‌های پاهایتان قرار بگیرید که باعث کشش عضلات و آسیب رسیدن به تاندون‌ها شود.
اگر تمام این موارد را رعایت کنید و استارت کار را بصورت ناگهانی انجام ندهید میزان زیادی از آسیب‌های احتمالی را کاهش می‌دهید.




  • ارتباط با مدیریت: 09120331036
  • پست الکترونیکی: info@stacademy.ir

Powered by Shahin Akbari